4 składniki pierwszej kampanii na Facebooku i Instagramie

Kampanie tworzone z poziomu Menedżera Reklam mają ogromną przewagę nad reklamą tworzoną za pomocą przycisku „promuj” (jest jeden wyjątek związany z Instagramem, o czym pisałam w poście „Reklama na Instagramie, czyli jak promować posty i relacje bezpośrednio z aplikacji?” Poza tym jednym małym wyjątkiem, kampanie tworzone z poziomu konta reklamowego mają moc możliwości. Są nimi np. dostęp do zaawansowanego targetowania, możliwość tworzenia grup bliźniaków behawioralnych i stosowania różnorodność celów, a także modelów rozliczeń kampanii. Brzmi jak magia, prawda? Nie przejmuj się dzisiaj zaczniemy od podstaw. Poznaj 4 składniki Twojej pierwszej kampanii na Facebooku i Instagramie:

1. Profil

Profil na Facebooku to nic innego jak konto osobiste. Każdy kto ma konto na Facebooku, może utworzyć stronę lub otrzymać uprawnienia do zarządzania stroną klienta.

2. Strona, czyli dawniej fanpage

Reprezentuje firmę lub organizację. Nie da się utworzyć kampanii bez posiadania strony na Facebooku. Jeżeli nie chcesz aby Twoje reklamy były widoczne na Facebooku, możesz zrezygnować z tego umiejscowienia. Kampania może pojawić się tylko na Instagramie – wystarczy, że połączysz Instagram ze swoim kontem na FB (Jak to zrobić? Zapisz się do newslettera i pobierz darmowy poradnik), a w umiejscowieniach zaznaczysz jedynie IG. Ale o tym na pewno jeszcze napiszę.

3. Konto reklamowe

To trzeci składnik niezbędny do rozpoczęcia Twojej przygody z kampanii implementowanymi z poziomu Menedżera Reklam. Mając konto na Facebooku posiadasz także prywatne konto reklamowe. Aby efektywniej zarządzać firmowymi działaniami i kampaniami proponuję utworzyć 4 składnik, czyli:

4. Menedżer Firmy (tzw. Business Manager)

Dlaczego? Bo ułatwia integrację działań w obrębie Twojej firmy poprzez:

  • możliwość emitowania i monitorowania reklam
  • dostęp do zarządzania zasobami (takimi jak strony i konta reklamowe)
  • opcję dodawania agencji i partnerów marketingowych do pomocy w zarządzaniu firmą
  • oddzielenie treści firmowych od treści prywatnych

Jak utworzyć Menedżer Firmy?

  • po kliknięciu w przycisk pojawi się formularz; imię i nazwisko zostanie automatycznie uzupełnione, wpisz pozostałe informacje. Pamiętaj, że nazwa firmy stanie się jednocześnie nazwą nowo utworzonego konta

Po kliknięciu w przycisk wyślij, na podany adres mailowy otrzymasz wiadomość z prośbą o potwierdzenie adresu firmowego. Gdy potwierdzisz w mailu, zostaniesz przekierowany do logowania do Twojego profilu na Facebooku.

Gratulacje! Menedżer Firmy został utworzony. To znaczy, że możesz śmiało utworzyć konto reklamowe.

Jak utworzyć konto reklamowe na Facebooku?

  1. Przejdź do Ustawień firmowych. 
  2. Kliknij pozycję Konta w menu po lewej stronie. Następnie kliknij Konta reklamowe.
  3. Kliknij w niebieski przycisk dodaj, po chwili Twoim oczom ukaże się lista.
  4. Masz do wyboru 3 opcje. Jeśli chcesz utworzyć konto, wybierasz ostatnią.

Następnie pojawi się taki komunikat:

W tym miejscu nazwij swoje konto reklamowe – najlepiej nazwą Twojej firmy. Upewnij się, że wybrałeś odpowiednią strefę czasową oraz walutę. To znaczące, ponieważ nie da się tego zmienić w późniejszym czasie. Jeśli pomylisz się w strefie czasowej, za każdym razem ustawiając kampanię będziesz musiał pamiętać o odpowiednim przeliczeniu czasu, a uwierz – to potrafi być męczące. 😉

Następnie Facebook zada Ci pytanie w czyim imieniu będzie używane konto, które tworzysz. Jeśli jesteś właścicielem, kliknij „Mojej firmy”. Z kolei jeśli jesteś freelancerem lub pracujesz dla agencji bądź klienta, zaznacz opcję – „Innej firmy lub klienta”.

Kolejnym krokiem będzie nadanie dostępów do konta reklamowego. Pamiętaj, aby nadać sobie rolę administratora. W tym miejscu możesz także dodać inne osoby i przypisać im określone uprawnienia. Nie obawiaj się jeśli o kimś zapomnisz, w każdej chwili możesz dodać uprawnienia nowym osobom.

Ostatecznie pojawi się możliwość konfiguracji metod płatności. Pamiętaj, że możesz je także edytować w Ustawieniach Firmowych, w sekcji „Metody Płatności”.

Po uzupełnieniu danych możesz przejść do Menedżera reklam i tworzyć swoje pierwsze kampanie. 🎉

W następnym wpisie przejdziemy przez kolejne zagadnienia związane z płatnymi kampaniami. Tyle jeszcze przed nami!

Do szybkiego usłyszenia,

Beata

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *