Audyt konta na Instagramie

Sapkowski pisał, że „Nigdy nie ma drugiej okazji, żeby zrobić pierwsze wrażenie”. Niemalże codziennie kogoś poznajemy. BIO na Instagramie odpowiednikiem naszej wizytówki. To miejsce, na którym skupia się wzrok Twoich potencjalnych odbiorców tuż po tym, jak zajrzą na profil po raz pierwszy. To Twój czas! Twój moment, w którym możesz się poczuć trochę tak, jak wtedy, gdy jako dziecko śpiewając do plastikowego mikrofonu wizualizowałaś sobie, że jesteś Britney Spears. It’s time to shine. Tylko co tu napisać?

1. Nazwa użytkownika, czyli @

✓ wybierz nazwę, która będzie łatwa do zapamiętania – nie stosuj zbędnych udziwnień czy obcojęzycznych połamańców – ludzie mają skłonność do zapamiętywania nazw, które nie są skomplikowane i nadzwyczaj fantazyjne

✓ jeśli chcesz budować markę osobistą postaw na imię i nazwisko lub wariację inicjałów i nazwiska (albo odwrotnie)

✓ „jak Cię widzą, tak Cię piszą” – zastanów się czy nazwa Twojego profilu jest adekwatna do tego co chcesz pokazać światu. Unikaj zdrobnień i infantylnych zwrotów

Czego nie można?

▪ używanie cyfr i serii znaków, bo istnieje duże prawdopodobieństwo, że Instagram dopasuje Twoje konto do rubryki SPAM i pewnego dnia zostanie ono usunięte

▪ końcówki „.pl” – używanie jej jest łamaniem regulaminu, czyli podpisywaniem się na listę chętnych na wykreślenie ze społeczności Insta

2. Nazwa

✓ nie dubluj nazwy z @nazwą użytkownika! – nie wiem czy wiesz, ale @, nazwa, lokalizacje i hasztagi to 4 składowe IG, które można wyszukiwać za pomocą lupki. To właśnie dlatego nie ma sensu powielać tekstu, który znajduje się w małpce. Lepiej mieć dwie szanse na odnalezienie wśród milionów użytkowników niż jedną, prawda?

 ✓ jeśli w nazwie użytkownika nie używasz imienia i nazwiska, możesz je umieścić właśnie w tym podpunkcie. Nie jesteś przekonana, aby dzielić się nazwiskiem? Nie ma sprawy, ale… nie zapominaj o imieniu. Instagram to takie fajne miejsce, gdzie poznajemy ludzi. Jak mają Cię poznać inni, skoro nie mają pojęcia jak masz na imię?

 ✓ to dobre miejsce, aby określić, w czym jesteś najlepsza  – jesteś architektem wnętrz? Koniecznie o tym wspomnij. Robisz pazury? Napisz o tym!

✓ pamiętaj, że musisz zmieścić się w 30 znakach

3.  Kilka słów o Tobie

opis w BIO to tak zwane „Twoje 5 minut” w 150 znaków – postaraj się jak najdokładniej powiedzieć KIM jesteś 

daj znać czym się zajmujesz – robisz na drutach? Podróżujesz? Koniecznie napisz co obecnie zajmuje najwięcej Twojego czasu lub jakie destynacje odwiedzisz w najbliższym czasie

powiedz skąd jesteś – lokalizacja to jeden z najważniejszych elementów w BIO – dotyczy to zarówno sklepów, usług stacjonarnych, jak i kont osobistych – w końcu najłatwiej spotkać się lub zrobić coś fajnego, kiedy na drodze nie stoi… odległość

adres mailowy – koniecznie zostaw @, który umożliwi markom nawiązanie z Tobą potencjalnej współpracy 

link – masz jedyną możliwość, aby zaprosić swojego odbiorcę do świata, który tworzysz  – to jedyna okazja, aby podzielić się linkiem do bloga lub ważnego projektu online

4. Co z hasztagami?

Ośmielę się napisać, że wykorzystywanie hasztagów w BIO jest zbędne, bo zabiera miejsce, które możesz wykorzystać do opisania siebie. Wyjątkowym przypadkiem jest Twój unikalny hasztag, który ściśle wiąże się z Twoim profilem lub marką. W innym przypadku nie ma sensu stosowania ich w opisie. 

Czas stworzyć unikalną wizytówkę Twojego profilu. Chyba jesteś gotowa? 🙂

Uściski,

Beata

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *