Rodzaje kont na Instagramie

Tworząc konto na Instagramie pewnie miałaś określony cel. Może była nim chęć dzielenia się przeżyciami z przyjaciółmi lub zapisywania wspomnień, do których wraca się ze wzruszeniem. A może Twoją intencją było realizowanie biznesowych celów, takich jak budowanie marki osobistej czy sprzedaż produktów?

Instagram wyszedł naprzeciw swoim użytkownikom, dzięki czemu możesz dopasować swoje cele do rodzajów konta, jakie oferuje.

1. Konto osobiste

– to podstawowa forma profilu, która pozwala dzielić się zdjęciami, nagraniami, ma dostęp do (prawie) wszystkich funkcjonalności. No oprócz kilku, dla niektórych bardzo istotnych. Ale o tym za chwilę.

Co wyróżnia konto osobiste?

Tylko ten rodzaj konta umożliwia Ci ograniczenie dostępności publikowanej zawartości, poprzez przełączenie na formę „konto prywatne”. Jak to działa? Jeśli posiadasz konto prywatne, każdy użytkownik, który doda Cię do obserwowanych zobaczy komunikat „To konto jest prywatne”. Wówczas jako właściciel będziesz miała możliwość zaakceptowania lub odrzucenia prośby o dołączenie do grona do Twoich obserwatorów Jeśli zależy Ci na budowaniu społeczności na Instagramie, myślę, że ta forma konta się nie sprawdzi. Dlaczego? Decyzje o dodaniu profilu do obserwowanych zwykle podejmujemy na podstawie tego, co widzimy na nowo poznanym profilu. Dlaczego ktoś miałby chcieć dołączyć do Twojej społeczności, skoro nie wie co czeka na niego wewnątrz? Z kolei konto prywatne może sprawdzić się w przypadku organizowania kursu lub szkolenia dla określonego grona odbiorców.

Uwaga! Pamiętaj, że jeśli zdecydujesz się przełączyć konto prywatne na publiczne, wszystkie oczekujące prośby na zezwolenie na obserwowanie zostaną zatwierdzone.

2. Konto profesjonalne

– jeśli traktujesz Instagram jako narzędzie służące do wspierania do Twojego biznesu lub swoją wizytówkę, to właśnie wybrałaś rodzaj konta, na który powinnaś się zdecydować.

Co wyróżnia konto profesjonalne?

  • Statystyki – czyli najistotniejsza funkcjonalność, która sprawia, że konto profesjonalne ma znaczną przewagę nad kontem osobistym. Są źródłem cennych informacji, które pomogą Ci wyciągnąć wnioski dotyczące rozwoju Twojego konta
  • Możliwość promowania contentu – zarówno promocja z poziomu aplikacji, jak i Menedżera reklam dostępna jest tylko dla kont profesjonalnych
  • Pulpit profesjonalny – to dedykowany panel służący głównie do monitorowania statystyk. W panelu oprócz wyników dostępna jest sekcja „Rozwiń swoją firmę”, umożliwiająca utworzenie reklam, zatwierdzanie materiałów powiązanych z marką oraz możliwość konfiguracji zakupów na Instagramie i zapisanych odpowiedzi. Z kolei w zakładce „Dodatkowe zasoby” mamy dostęp do materiałów edukacyjnych opracowanych przez Instagram
  • Przycisk „kontakt” – posiadając konto profesjonalne, masz możliwość podania wskazówek dotyczących dojazdu, numeru telefonu i/lub adresu e-mail. W przypadku konta firmowego możesz także podać lokalizację firmy (konto twórcy nie ma tej możliwości) 
  • Kategorie – pod zdjęciem profilowym na koncie profesjonalnym znajduje się informacja o branży, w której działa firma. Jest ona tożsama ze stroną połączoną na Facebooku
  • Dodatkowa skrzynka odbiorcza – czyli dostęp do skrzynki odbiorczej z dwoma kartami: Główną i Ogólną

Pamiętaj, że są dwa rodzaje konta profesjonalnego:

  • konto twórcy – przeznaczone osobom publicznym, producentom materiałów, artystom i influencerom. W ramach tego konta możesz wybrać następujące kategorie profilu:
  • konto firmowe – konto dedykowane sprzedawcom detalicznym, lokalnym firmom, markom, organizacjom i dostawcom usług. Kategorie profilu są znacznie bardziej ograniczone niż w przypadku konta twórcy.

Jak zmienić konto osobiste na konto profesjonalne?

  1. Wejdź na swój profil
  2. Kliknij 3 kreseczki w prawym górnym rogu
  3. Ustawienia
  4. Konto
  5. Na samym dole na niebiesko będzie napisane: „przejdź na konto profesjonalne” – jeśli obecnie masz konto osobiste

Mając konto profesjonalne – firmowe, nadal możesz zmienić jego formę na konto twórcy lub osobiste. Zerknij jak to zrobić:

To które konto warto wybrać?

Według mnie najkorzystniej jest zdecydować się na konto profesjonalne. Wybierając pomiędzy kontem firmowym, a twórcy pamiętaj:

  • konta twórcy mają znacznie większy wybór kategorii
  • konta firmowe umożliwiają dodanie lokalizacji
  • konta firmowe umożliwiają dodanie CTA, czyli przycisku działania i aktywowanie w profilu możliwości takich jak: „zamów jedzenie” (np. z Uber Eats) czy „zarezerwuj teraz”

Jeśli chodzi o rodzaje kont na Instagramie, to by było na tyle. Jeśli jeszcze nie zmieniłaś konta osobistego na profesjonalne nie czekaj i zrób to teraz. W końcu nauka skutecznej reklamy przed nami… 🙂

Ściskam,

Beata

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *