Menu
Blog

Jak zwiększyć ruch na stronie? 3 skuteczne formaty reklamowe

Zwiększenie ruchu na stronie www to marzenie każdego właściciela biznesu. Czy wystarczy wybrać odpowiedni cel kampanii i zainwestować trochę pieniędzy? Niekoniecznie… W poniższym wpisie zdradzę Ci jakie są 3 najbardziej skuteczne formaty reklamowe w kampaniach trafficowych na Facebooku i Instagramie.

Statyczny obraz

Inaczej PPLA (page post link ad), czyli reklama statyczna kierująca do strony www, aplikacji lub Messengera. To najprostsza forma kreacji reklamowej, jednak jej projekt powinien być kompleksowo przemyślany. Pojedyncze reklamy statyczne klikają się świetnie, ale równie łatwo je przegapić w natłoku treści pojawiających się na FB i IG.

Cechy skutecznej kreacji reklamowej:

  • prezentują jasny i intrygujący przekaz dotyczący produktu, usługi lub marki
  • mają wysoką rozdzielczość oraz są dostosowane do umiejscowienia (1:1 aktualności oraz 9:16 stories); specyfikację dotyczącą minimalnej rozdzielczości znajdziesz tutaj
  • zawierają CTA czyli komunikat zachęcający do przejścia na stronę WWW – umieszczony w copy lub na kreacji. Co prawda zniesiono już ograniczenie dotyczące ilości tekstu na kreacji, ale Facebook nadal utrzymuje, że „reklamy, które zawierają mniej niż 20% tekstu są bardziej skuteczne”
  • zawierają informację o korzyściach dla Klienta: oferta ograniczona czasowo, obniżka ceny itd.

Karuzela

inaczej MPA (multi-product ad). To format, który pozwala kompleksowo pokazać produkt i jego cechy lub opowiedzieć ciekawą historię. Karuzela może składać się zarówno z filmów, jak i obrazów (minimalnie 2, maksymalnie 10). Każdy kafelek ma odrębny nagłówek i opis oraz może linkować do innego miejsca (np. do odpowiedniego produktu). Te cechy sprawiają, że karuzela świetnie performuje w różnych branżach. Podobnie jak w przypadku statycznego obrazu pamiętaj o dostosowaniu kreacji reklamowej do umiejscowienia, w którym będzie ona wyświetlana (stories lub feedy).

Mimo, że w reklamie możesz użyć aż 10 kafelków, z mojego doświadczenia wynika, że warto stosować maksymalnie 6. Dlaczego? Największe zainteresowanie generują pierwsze karty karuzeli. Czym dalej, tym liczba kliknięć oraz wyświetleń materiału proporcjonalnie spada.

Kolekcja

Jeżeli korzystasz z katalogu produktów, ten format jest absolutnym faworytem jeśli chodzi o generowanie kliknięć do strony www w kampaniach trafficowych. Kolekcja to pełnoekranowy format mobilny, dzięki któremu użytkownik może w łatwy sposób przeglądać określone produkty, aby ostatecznie dokonać zakupu na stronie www lub w aplikacji. Po dotknięciu reklamy, klient przenoszony jest do pełnoekranowego materiału błyskawicznego pokazującego produkty dostępne na stronie.

Tworząc reklamę w formie kolekcji masz do wyboru 3 gotowe szablony (sklep, lookbook lub pozyskiwanie klienta) oraz utworzenie niestandardowego materiału błyskawicznego (canvas). Kolekcja składa się z obrazu lub filmu oraz produktów dostępnych w Twoim katalogu (możesz tworzyć dedykowane zestawy produktów np. każdej kategorii produktowej lub kolekcji). Może (a nawet powinna!) zawierać dedykowany przycisk (np. Kup teraz), kierujący do określonej lokalizacji docelowej.

Podsumowanie

Oto 3 formaty reklamowe maksymalizujące traffic na www. Zachęcam Cię także do zapoznania z artykułem Skuteczne kreacje reklamowe – jak je tworzyć?, który pozwoli Ci kompleksowo zrozumieć proces przygotowania efektywnych kreacji reklamowych.

Aby regularnie otrzymywać porcję praktycznych tipów dotyczących mediów społecznościowych zapisz się do mojego newslettera. W każdy wtorek uzupełniam najnowszy wpis o sekretną poradę, której nie znajdziesz na blogu!

Do następnego,

Beata

No Comments

    Leave a Reply