Menu
Blog

Zmiany w targetowaniach na Facebooku – poznaj nowe ograniczenia

Facebook zapowiadał te zmiany od dłuższego czasu. Teraz należy powiedzieć: „It’s official!” Ale czy jest się z czego cieszyć?

Czego dotyczą zmiany?

Od 23 sierpnia nie mamy możliwości wykorzystania wielu opcji targowania podczas kierowania reklam do użytkowników poniżej 18 roku życia na całym świecie, 21 lat w Indonezji i 20 lat w Tajlandii. Zmiany te obejmują cały ekosystem Facebooka, czyli Facebook, Instagram oraz Messenger.

Jakich funkcji dokładniej nie możemy wykorzystywać?

  • targetowania szczegółowego (zainteresowania, zachowania i dane demograficzne)
  • targetowania na połączenia
  • kierowania na język
  • grupy niestandardowych odbiorców (tzw. Custom audience)
  • grupy bliźniaków behawioralnych, tzw. Grupy podobnych odbiorców (lookalike)

Co w przypadku kampanii, które trwają, a obejmują młodszych odbiorców?

Facebook informuje, że zestawy reklam, które dotyczą młodszych grup odbiorców obecnie mogą odnotowywać spadki zasięgu i liczby odbiorców. Jak poradzić sobie z tym zagadnieniem?

Kampanie do młodych po 23 sierpnia w praktyce

Jeżeli Twój produkt lub usługa jest dedykowana młodym odbiorcom, Facebook rekomenduje wyznaczanie oddzielnego zestawu reklam w kampanii, który będzie kierowany do grupy objętej nowymi ograniczeniami. Niestety, teraz Twoje działania mogą być mniej skutecznie niż dotychczas, ponieważ kierując reklamy do użytkowników poniżej 18 roku życia możesz zastosować jedynie kierowanie według: płci, wieku i lokalizacji. Aby wykorzystać pełen wachlarz targowań (takich jak kierowanie szczegółowe, CA czy LAL) musisz utworzyć oddzielny zestaw reklam kierowany do osób pełnoletnich i uwzględniających te składniki.

Kampanie w modelu Reach&Frequency

Niestety te zmiany będą także dotyczyć kampanii w modelu rezerwacyjnym, czyli Reach&Frequency do której dostęp mają jedynie wybrani reklamodawcy.

Według deklaracji Facebooka, jeżeli kampania w niewielkim stopniu dotyczy grupy objętej zmianami, w przypadku zachowania emisji, początkowy CPM pozostanie bez zmian. Jeżeli jednak jest kierowana głównie do młodych ludzi i zawiera targetowanie szczegółowe, prognoza i rezerwacja nie będzie wiążąca.

Podsumowanie

Zmiany dokonane na przestrzeni ostatnich dni, z pewnością pomogą Facebookowi uniknąć udziału w kontrowersyjnych sporach związanych z kierowaniem komunikatów reklamowych do młodszych użytkowników. Z kolei reklamodawcom przysporzą na pewno więcej gimnastyki podczas implementacji i optymalizacji kampanii.

No Comments

    Leave a Reply